Disco dance!!!

Yepp, så sant som det var sagt!
Och vem tror ni stod på borden å dansade.........



Rätt gissat!
Det var Micke som stod där, helt nykter dessutom.....*asg*

Nä, joo.....eller?
Jag har jobbat på ett ungdoms disco ikväll och stämningen var lite stel i början, nästan lite nervös på nått sätt.
( Vi snackar disco för högstadie ungdomar )
DJ:n gjorde ett tappert försök att liva upp stämningen, men misslyckades!
Det var då "Teaterapan" Micke kände sitt kall.....
Med ett spänstigt men dock ej så grasiöst hopp stod han plötsligt på ett utav borden i lokalen.
Jackan åkte av och höfterna började röra på sig i tackt till musiken. Vid det här laget hade Micke,
som fortfarande stod kvar på golvet, börjat fundera på vad han egentligen höll på med där uppe.
Vad var det egentligen som hade hänt?
Innan han han tänka så mycket mer så hade ett gäng ungdomar samlats runt honom uppe på bordet.
Först nu förstod Micke att det faktiskt var han som stod uppe på bordet och dansade.
Stämningen hade plötsligt blivit förbytt, från stel & nervös till ett dansande inferno!!!
Efter svettiga fem minuter smög sig teaterapan bort och ställde sig i skymundan. Därifrån blickade han ut över det hav av dansande och skrattande ungdomar som låg framför honom.

Ja, så kan det vara att jobba med mig på en fritidsgård!
*ASG*

Dock fick även "AntiMobbSquad"Micke rycka in vid ett tillfälle.
En kille, som jag vet inte har det så lätt hemma, å kanske inte så lätt med vänner heller.
Han är lite speciell av sig, men vem är inte det?
Han är lite rund av sig och var kanske ingen höjdare på att dansa, men vad spelar det för roll?
För vissa spelar det tydligen en JÄ*LA stor roll.........
Så ett gäng "coola" grabbar började förlöjliga honom genom att härma honom på dansgolvet.
Till saken hör att den här killen imponerade på mig, hela kvällen stod han på borden och dansade.
Oavsett om han var själv eller hade sällskap av tjejer så dansade han, han körde sitt race!
Han var den enda killen som faktiskt vågade dansa till alla låtar och med tjejerna.
Jag tycker det är så grymt starkt att göra det, han är min nya IDOL!!! *ler*
Men efter ett tag när de andra coola killarna upptäckte att han inte brydde sig om deras härmande så
samlade de ihop sig och gick till attack! De började springa runt honom å peta honom i magen å påpeka att han var tjock. En kille sa till honom att han var det sämsta på att dansa och att han var sjukt ful.
Vid detta ögonblick så stod AntiMobb Micke där och tog ett seriöst snack med killarna.
Som vanligt när man har med coola människor att göra så har ju de aldrig gjort något, även om man själv sett och hört allt. Men det är nog nån slags skada coola människor har i hjärnan!
De rår nog inte riktigt för det själva, de är för självupptagna för att kunna tänka på andra.
Det löste sig till slut och i det stora hela så var det en riktigt lyckad kväll.

Men är det något jag inte tål så är det när man går ihop flera stycken och går till personangrepp!
Jag har själv varit mobbad i 8½ år, nästan hela min grundskoletid.
Men jag har lyckats vända det till en styrka och skäms inte för det idag!
Jag har inga problem att prata om det idag för att jag vet att folk kan älska & tycka om mig för den jag är.
Så varför slösa en massa energi på att försöka vara någon som man tror att andra vill att man ska vara?

Visst, ibland så funderar man på om man verkligen duger som människa.
Jag är singel och börjar vara rätt less på det, men många av de "vettiga" tjejerna faller för nån idiot som knarkar eller är otrogen etc.
Å ibland kan jag fundera på om jag inte duger som pojkvän av just den anledningen att jag är den jag är?
Men brukar rätt snabbt övertala mig själv att så inte är fallet.
Om det är ett svin man vill ha till pojkvän så kan jag inte göra annat än att stå åt sidan.
Ledsen tjejer, men jag är inget svin!
*ett ironiskt leende*

Jag vill ha en tjej som faktiskt älskar mig för den jag är och som tillåter mig älska henne för den hon är!
( Så, då var det sagt oxå )

Så, nu fick ni lite läsning i helgen! *skratt*

Ha en sjukt trevlig helg på er, alla där ute!

Kommentarer
Postat av: a.

bildbevis? :)

2007-09-08 @ 15:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0